Artefakty

 

Aaronův meč
Autor: Nefrit Firebat

Váha (mince): 30
Cena: 200000 zl
Magenergie (magy): 5000
ÚČ: 12/+6
OZ: 3
Sféra: 27
Délka (sáhy): 1-2
Druh: lehká/obouruční

 

Tento kouzelný dlouhý meč patřil kdysi v dávných dobách bojovému mágovi Aaronovi, který s ním dokázal porazit třetí vtělení temného mága Xintraxe a uvrhnout jej na tisíc let do magického spánku.
Je obdařen zvláštní schopností - dokáže seslat jakékoli kouzlo, které ovládá jeho nositel a pamatuje si i kouzla všech předchozích nositelů. Na den má 65 magů, které se doplňují o půlnoci.
Tento meč nedokáže doopravdy zabíjet - veškeré zranění je pouze stínové a nepřevádí se na skutečné životy. Jakmile životy oběti klesnou na nulu, upadá tato do velmi hlubokého spánku, z nejž ji lze probudit pouze speciálním heslem, které však znal pouze Aaron. Tento "spánek" však může trvat nejvýše tisíc let (proto se také Xintrax osvobodil).

 

Amulet podsvětí
Autor: Sip

Váha (mince): 2mn
Cena: nevyčíslitelná ale u alchymisty asi 5000000/nelze být vyroben je jen 1 na celém světě


 

Je to amulet ve tvaru lebky s rudě žhnoucíma očima.Dává svému nositeli tyto schopnosti: Jakmile se setká s nemrtvým , nemrtvý se okamžitě přidá k nositeli.Amulet snižuje charisma o -5 (do minimum 1/-5).Jalmile se nositel setká se zákoně dobrou postavou amulet na ni ihned vyšle vlnu , která postavu na 3 kola zcela ochromí.Amulet může za 1 týden povolat 1 kostlivce s 2 sekerami s životaschopností 3+2 UČ=11 OČ=5 , který žije , dokud ho někdo nezabije a poslouchá na slovo nositele amuletu.Po nasazení na krk amulet nelze žádným způsobem sejmout.Může ho nosit je zákoně zlá postava s IQ vyšší než 14.Dále také všechny mrtvé humanoidní bytosti (mrtvé déle než 1 rok) okamžitě při přiblížení k nim mění na 1 kostlivce ( 1mrtvola=1 kostlivec) s životaschopností 1 s mečem UČ=5 OČ=2 , který žije dokud ho někdo nezabije.

 

Argenit
Autor: Nefrit Firebat
Váha (mince): 1
Cena: 2 st
Magenergie (magy): 25
Trvání: do vyčerpání
Suroviny (zlaté): 10
Základ: křišťál
Výroba: 1 směna

 

Jde o zvláštní krystal surové magenergie, která se dá použít jak kouzelníkem, tak i alchymistou. Mohou z něj čerpat magenergii - alchymista lučbou a kouzelník dotykem.

Navíc je z něj možné vytvořit libovolný předmět o stejném objemu jako má daný krystal (myšlenkovým příkazem - tvůrce předmětu si jej musí naprosto přesně představit - past: Int ~ 6 ~ vytvoření/nic). Daný předmět je silně magický a lze jej působením vůle přetvořit do formy původního krystalu (past: Int + Roz ~ 10 ~ přetvoření/nic). Může jít i o libovolnou živou bytost, jakou si majitel krystalu dokáže představit. Tato bytost nemá "duši" (inteligence 1 - jako obyčejné zvíře), ale lze ji do něj vložit dodatečně libovolným kouzlem pro přesouvání duší.
Jednotlivé krystaly lze snadno spojovat - stačí vzájemný dotyk. Také je lze rozdělovat.

Argenit vzniká vyjímečně i samovolně, a to na místech, kde je přirozený pramen přirodní magenergie (popřípadě i srážením alchymistické nebo kouzelnické magenergie, pokud k tomu nastanou příhodné podminky).

Jednotlivé krystaly mohou mít různou velikost i barvu.
Barva označuje množství magenergie na jednu minci váhy (krystal nemůže mít méně než jednu minci váhy, pokud není přírodní):
Bílá - 1 mag
Zelená - 2 magy
Žlutá - 5 magů
Červená - 10 magů
Fialová - 25 magů
Modrá - 50 magů
Stříbrná - 100 magů
Zlatá - 500 magů
Křišťálová - 1000 magů
Patřičná magenergie je pochopitelně potřebná i pro výrobu (nahoře v kolonce Magenergie je uvedený jakýsi "základ", tj množství magenergie, která je po dokončení výroby "ztracena").

Poznámka: Křišťál, použitý při výrobě, slouži jako katalyzátor a po dokončení výroby je zcela znehodnocen.

 

Argychova skříňka
Autor: siko


Váha (mince): 100
Cena: 10000zl

 

Jde o artefakt vyrobený v dávných dobách theurgem jménem Argych, který chtěl původně úplně opačné vlastnosti. Jeho smrt byla také zaviněna schopnostmi atrefaktu. Ty jsou:
-majitel je naprosto nezjistitelný sférami
-tvorové s int 6 a menší budou po 5 hodinách za stupeň int nepříjemní až bojácně naladěni na majitele skříňky (kůň ho shodí) a dravci budou na majitele útočit od pohledu
-inteligentní tvorové budou toužit skříňku vlastnit: past int-7-nic nebo předchozí pocity/touha být vlastníkem skříňky (ale jen pokud přehodí past o 4 bude ochoten za ni prolít krev). Na past se háže každý den, kdy je ve společnosti vlastníka.
-s jejím vlastnictvím je spojen příjemný pocit pro každého jiný (elf se cítí jako by byl v lese, trpaslík v podzemí,...)
-postava vše vidí s nadhledem a jen málo co ji vyvede z míry (nevadí jí shození z koně , pouze zalituje nad smrtí společníka,...)
-postava nebude chtít skříňku odložit a dané slovo dodrží jen velmy nerada (podle výsledku hodu na past)
-postava se bude se svým "pokladem" při všech možných příležitostech chlubit, ukazovat,...
Jak jde vidět, pro dobrodruha ne moc potřebný krám, ale pro zkušené sběratele cenné vlastnictví, už jen pro to, že přibližné místo výskytu je popsáno jen v jedné knize, která se nachází v knihovně klášteru Daine.

 

Ariorský válečný štít
Autor: BLACK DEAD


Váha (mince): 210
Cena: 600 zl
Magenergie (magy): 400
OZ: 4
Trvání: 3 úrovně
Suroviny (zlaté): 500
Základ: jedna krovka herkula korkového, ariorská pliskyřice
Výroba: 2 dny za obrovského žáru

 

Tyto mohutné bojovnické štíty jsou velice vzacnými a boj s nimi není jednoduchý. Muž, který se chce s tímto stítem naučit
bojovat, musí projít nekolikatýdenním výcvikem ve specialní škole. Ne každý však v obtížných zkouškách uspěje. Jen ti
nejmohutnější a nejsilnější jsou na konci výcviku schopni ovládat dokonale tyto štíty. Válečník, nosící tento štít nesmí
být méně než 190 coulů vysoký, jinak by mu mohl štít svou velikostí činit jisté potíže. I síla muže je nutností - štít
vážící přes 200 mincí není vůbec jednoduché ovládat. Je nutná veliká síla ke zvládnutí této váhy (nejméně 18/+3). Štíty
jsou veliké a elipsovité, lehce korkové barvy, na krajích zpevněné stříbrným kováním.


 

Berdycha
Autor: Ethan
Váha (mince): 260
Cena: 6 zl
ÚČ: 5/+3
OZ: 3
Délka (sáhy): 2
Druh: těžká/obouruční

 

Bardycha je vlastně sekera na dlouhé násadě. Hlavice má protáhlý list čepele, s jehož špičkou je možné bodat. Zbytkem listu lze pochopitelně sekat. Celá hlavice může být všelijak zdobená (vyleptané či vytepané obrazce). Bardycha vždy ztrácí iniciativu, respektive má postih -3 v rozšířeném soubojovém systému.

 

Bílý kořen
Autor: Farao


Váha (mince): 15mn. za každý kořen
Cena: nevycislitelna

 

Jde o stromek, který má 1k10 kořenů. Za každý snězený kořen plně obnoví postavu: doplní životya magenergii na maximum, zruší všechny postihy, ale neoživí mrtvého, nedoplní upírem ubranou ůroveň....

 

Bojové srpy
Autor: Spock


Váha (mince): 2*50
Cena: 4 zl
ÚČ: 4/-1
OZ: 1
Délka (sáhy): 1
Druh: střední/obouruční

 

Jedná se o trochu větší srpy, které jsou na koncích rukojetí opatřeny koženými řemínky, s jejíchž pomocí se s zbraní lépe zachází. Má to i své nevýhody, vyražení zbraně způsobí zranění za 1-3 životy a pokud do té ruky vezmete nějakou zbraň, než se zranění zahojí, tak je na ní postih -1 k ÚČ i OČ.

 

Boty s odlehčenou podrážkou
Autor: J.J.Blade


Váha (mince): 20
Cena: 5 zl

 

Zvyšují pravděpodobnost tiché chůze o 10%.

 

boty Sanderských rytířů
Autor: Sip


Váha (mince): 30 mn
Cena: 800 zl
OZ: viz. popis

 

Boty Sanderských rytířů jsou plátové , stříbrné. Tyto boty používali v dávných dobách vymítači nemrtvých.Mají to schopnost , že pokud se v dosahu 15 sáhů nachází nějaký nemrtvý zablesknou oslnivou stříbřitou barvou. Jeho nositel , ale také získá při boji s nemrtvými v rozšířeném soubojovém systému , při běhu na útok na nemrtvého +1 k pohybu tj. doběhne o 3 pole místo o 2. Ovšem jejich nevýhoda je taková , že pokud nositeli klesnou po zásahu nemrtvého životy na o 2 více než je mez nositelova vyřazení boty se stanou na 3 kola nekontrolovatelné a utíkají s jejich nositelem co nejdále od nemrtvého. Toto po 3 kolech opět ustane a nabývají zase své normální schopnosti. Pokud se ovšem do té doby než se nositel vyléčí opět setkají s nějakým nemrtvým začnou být nekontrolovány na 4 kola atd. Po vyléčení opět nabijí své normální schopnosti.

 

Boxer
Autor: Ethan


Váha (mince): 2
Cena: 2 st 5 md
ÚČ: viz. popis
Druh: lehká/jednoruční

 

Úderná zbraň tvořená kloubovými prstenci, které jsou ještě někdy doplněny o ostny. Při rvačce dává svému uživateli bonus +1 k útočnosti (pochopitelně pouze při pěstním souboji).

 

Boxer
Autor: xerno

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2
Cena: 2st s vystupkami 3st
ÚČ: sila pesti+1k6+ zvl
OZ: -2
Druh: lehká/jednoruční

 

Boxer, zbran do bitky, ktora sa nasadi na prsty a zovre sa v dlani, da sa zohnat aj s vystupkami, ale to uz bude o nieco vacsia cena. Celkom ucinna vecicka na rozlamanie rebier, alebo prerazenie lebky a sanky. Pri utoku boxerom sa ako utocne cislo pocita sila pesti+ bonus(alebo postih) za silu. Pri zasahu sa pocita ako zranenie 3 nasobok rozdielu medzi obrannym a utocnym cislom. Vsetci asi viete, ze dostat pecku boxerom do tvare (a ktomu este od krolla) je riadna rana, ktora moze sposobit aj smrt. Snazil som sa trosku zmenit moj stary boxer, som zvedavi co poviete. Boxer moze byt velmi ucinna zbran pre lupica, pri jeho bonusoch na utok pestou je to smrtiaca zbran. Takze k systemu utoku.

U vsetkych povolani budeme pri bitke pracovat so systemom, ktory pouzivame pre lupica, zda sa mi logicke, ze udriet na tvar, alebo rebra dokaze snad kazdy, preto by som neobmedzoval povolania, len by som im nedaval bonusy ktore patria k lupicovi, lebo ten je zvlast vyskoleny na sposobovanie vacsieho zranenia, pri utoku na citlive miesta a tlakove body. Ak postva mieri na hrudnik alebo hlavu odpocita si postih za dany ciel, ak zasiahne pocita sa 3 nasobok rozdielu a pocita sa s kritikalom, co som vytvoril, ak sa vam nepaci zmente si ho!
Pri utoku na hlavu pri dvoch rasach rovnako vysokych nieje ani bonus na utok.
Pri dvoch rasach, nie rovnako velkych ma utocnik -2 za kazu triedu velkosti nadol a -1 za kazdu nahor.
Ak utocnik utoci nahodne, pj si uric kam zasiahol podla situacie.
Moj kritikal je spraveny pre boj postav bez brneni, ak mate brnenia bude si to musiet upravit.

Teraz uz k zraneniam sposobenym boxerom:


Takze utok na hlavu: -7k uc
Menej ako 1/10z:
1/10zivotov ubratych pri utoku: modrina, citlivost miesta na par dni
2/10: monokel, mierne roztrhnuta koza, opuchnutie
3/10: vyrazenie par zubov, modrina a vacsie opuchnutie tvare
4/10: vyrazenie prednuch zubov, rozbity nos, modrina a jemne znemoznenie reci. -2 k charizme
5/10 : vyrazenie zubov, zlomeny nos, opuchnutie tvare, postihy k reci, mdloby na 1-6 kol+ lahky otras mozgu
6/10: vyrazena vacsina zubov, prasknuta sanka a mdloby na 2-12 kol+ stredny otras mozgu
7/10 : tazky otras mozgu, zlomena sanka, prasknuta lebka, bezvedomie 2-12 smien
8/10 : Sanka zlomena na dvoch miestach, postih reci do konca zivota, krvacanie do mozgu 1-3 zivoty za kolo, bezvedomie 12-24 hodin, silne zohavenie tvare
9/10: Rozdrtena lebka, tvarova cast k nepoznaniu, silne krvacanie do mozgu 1-6 za kolo, pravdepodobne smrt
10/10 smrt na mieste

Utok na hrudnu cast -3 k uc
1/10: Pohmozdenie rebier
2/10: Pohmozdenie rebier, vyrazeny dych
3/10 problemy s dichanim grcanie
4/10 grcanie, strata rovnovahy a plytke dychanie po 1-6 kol
5/10 silne davenie, neschopnost stat
6/10 zlomenie par rebier, problem dychat, slabost, neschopnost robit ziadnu cinnost
7/10 Zlomenie rebier, rebro zasiahlo vnutorny organ, vnutorne krvacanie 1-3 za kolo+ dusenie sap o 1-3 kola
8/10 - dusenie po 1-6 kola, rebro zasiahlo pluca, ak nedostane pomoc hned za 1-6 kol sa udusi
9/10- rebra zasiahli organy a pluca, dusenie 1-6/smrt a krvacanie 1-6 za kolo
10/10- okomazita smrt, prerazenie rbier priamo do srdca.

Poznamky: specialne pripady ako utok na ruky a utok na chrbat nohy nechavam na tebe mily pan jaskyne!


s vystupkami ma naviac +2 k utocnosti a dava zranenie ako o jedna vyssi stupen pri kritikali.

 

Brneni z hvezdne oceli
Autor: Alxar Moudrý

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 100
Cena: 1 000 000 zl
Magenergie (magy): není to mag predmet
OZ: 15
Základ: hrouda hvezdne oceli o hmotnosti 125mn
Výroba: tento predmet dokázou vytvorit jen nejlepší kovářa a jen tehdy jestli jim nekdo donese surovinu

 

Jde o brnení vykované velmistry kovářského cechu a jen v případě ,že jim někdo donese potřebné množství oceli ,která se dá získat jen z některých spadlých hvězd. jedná se o velmi kvalitni zbroj ,která se jen tak nedá prorazit ani poškodit. má zvláštní vlastnost: pokud na majitele této zbroje útočí postava se zlým presvědčením pocita se jen polovina ÚČ (zaokrouhluj dolu)
A pokud je presvedceni dobre je to dvojnasobek.


 

Brnění štěstí
Autor: Elrond

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 400 mn
Cena: 750 bez magů 1250 s magi
Magenergie (magy): 30
OZ: 5
Trvání: Stále

 

V dávných dobách žil temný pán Hosar, který měl strašnou smůlu při soubojích, a proto si nechal u jednoho dávno již zapomenutého alchymisty ukovat brnění, které mu jeho problém docela vyřešilo…

-Je to v podstatě kroužková zbroj zbarvená do černá u límce vykládaná malými broušenými smaragdy, která svému nositeli umožní jednu věc, a sice když si hází na útok a jeho hod se mu nelíbil může si hodit ještě jednou, ale když použije tuto schopnost, tak se mu počítá pouze hod druhý v konečném důsledku to vypadá asi takto: Hodí si 3 a jeho hod se mu nelíbil tak si hodí ještě jednou a hodí 2, takže se mu počítá pouze 2.
-Při každém použití se ze zbroje odečtou 3 magy. Zbroj má celkem 30 magů, když je nositel vyčerpá je to zbroj s hodnotou 750 zlatých.
-Ještě je tu jeden háček toto brnění může mít postava pouze ZmZ nebo ZkZ, když si ho oblékne postava s dobrým přesvědčením má -2 k OČ, protože hned jak si ho navlékne získá k tomu brnění lásku a nechce ho nechat poškodit a nikomu ho nedá a když se mu ho pokusí někdo vzít, tak ho za to zabije. -2 protože se snaží všemožně uhýbat aby ho netrefili a tím pádem se méně soustředí na obranu sebe.
-U neutrálu je to pouze normální kroužková zbroj zbarvená do černá u límce vykládaná malými broušenými smaragdy.


 

Cheda
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 160
Cena: 260 zl
ÚČ: 8/+1
OZ: -2
Délka (sáhy): 1-2
Druh: těžká/obouruční

 

Cheda je zbraň používaná v 10. století kočovnými kmeny Ardů v Indii. Ostří oboustranné, čepel přímá směrem ke středu mírně se sužující, směrem k hrotu se pak opět rozšiřující, asi 70-100 coulů dlouhá. Hrot nadmírů úzký a ostrý. Jílec poměrně dlouhý, bez jakékoli záštity. Hlavice drobnější opatřená ostrým bodcem.

 

Chodecký alkazar
Autor: Wolf01

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 20-ultralehký
Cena: 2000
Magenergie (magy): 400
ÚČ: Bývalého chodcova meče
OZ: Bývalého chodcova meče
Sféra: 9
Délka (sáhy): 1,2sáhů
Suroviny (zlaté): Meč a chod. meč
Druh: střední/obouruční

 

Je meč určený pro chodce.Theurg přelije schopnosti bývalého chod. meče do tohoto.

Výhody jsou tyto :
za každých 10000zt. získaných tímto měčem se zvíší uč o1 a oč taky o 1.

Dále schopnosti paralizuj past odl-7 pokud se podaří ztratí postava 2k6+3 stínových životů. Tato schopnost jde použít jen jednou denně.Za každých 10000zt. získaných tímto měčem se zvíší o 1 větší past.


 

Chopeš
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 80
Cena: 160 zl
ÚČ: 5/+1
Druh: střední/jednoruční

 

Jedná se o egyptský meč tvarem nejbližší málo zahnutému srpu na delší násadě. Čepel byla dvojbřitá, buď vybroušená do hrotu či s tupým koncem. Takový vražednější sekáček na maso.

 

Diahora rudá
Autor: Norien

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): asi 5
Cena: 1 zl 5 st

 

Diahora je nízká, až přízemní rostlina, která roste na odlehlých pláních poblíž skalních masivů. Její temně rudý květ vydává silně omamnou vůni. Po vypití odvaru z tohoto květu se postavě do deseti hodin objeví velké střevní potíže. Traduje se, že se tato bylina dříve používala pro zastavení útoku nepřátel. Zasažená postava si háže na past Odl-5-nic/průjem

 

Dirk
Autor: mirion

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 15
Cena: 20 zl
ÚČ: 2/+3
OZ: -1
Délka (sáhy): 1
Druh: lehká/jednoruční

 

Dirk je útočný nůž s jednostranou čepelí dlouhou 38 - 45 coulů. Je zván "ledvinový nůž" a používán především mezi siccy. Brzy se stal oblíbenou zbraní i mezi válečníky, hraničáři a mnichy. Druhá strana čepele je většinou zdobená pilkou, díky které si zasloužil Dirk svou přezdívku.

 

Dračí písek
Autor: Grendal

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): Max 0,001 / Zrnko
Cena: Mnozí zaplatili cenu nejvyší


 

Velmi jemný písek zelené bary pocházející z pouště Grenh. Tato rozlehlá otrávená pustina leží až za Garlanem. Do Grenhu je možné jít jen o dni, kdy vítr vane na opačnou stranu, protože jediné vdechnutí výparů, které stoupají z pouště Grenh, by způsobilo smrt. Nikoli okamžitou smrt. Jed pracuje jinak. Jeden nebo dva dny - možná tři - se osoba, která vdechla (nebo spolkla zrnka písku, což je ještě horší) cítí dobře - možná lépe než jindy. Potom se jí najednou začnou rozpadat plíce, z kůže se začne kouřit a tělo se scvrkne jako mumie. Pak dotyčný padne mrtev k zemi a vlasy mu často vzplanou ohněm. Neexisstuje protijed, žádný lék. Jak zábavné. Písek lze uchovávat v magicky chráněném flakónku z co nejčiščího křemičitého skla (není přímo nutností - ale nejlépe odolává). Dračí písek je totiž značně agrasivní. Rozežírá obsidián, sklo, dokonce i andulskou ocel a vydává při tom vydává značný žár. Když se písek smíchá s tekutinou (okamžitě se vněm rozpustí), výpary jsou neškodné a nedají se zjistit. Srtonosné výpary začnou stoupat z dračího písku jen tehdy, když se se dotknou něčeho pevného, jako je kámen. Jako je tělo.

 

Drakanův meč
Autor: Mitriel

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 5
Cena: Náhodné nalezení
ÚČ: 6+3
OZ: +2
Délka (sáhy): 1-2

 

Meč se zubatým ostřím podobný chodeckému.Chodecký má sice více kouzel, ale drakanův ovládají temné síly.Doporučuji dobrodruhům meč střídat nebo jej po krátkém čase prodat(po 2-3 měsících) sic se jim začne na paty lepit více smůly než je obvyklé.

 

Drakobijec
Autor: Fusacek

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 15
Cena: 150000zl
ÚČ: 4/+2
OZ: +2
Délka (sáhy): 2
Druh: lehká/jednoruční

 

Drakobijec byl meč, který kdysi dávno používal mocný kouzelník Lorten. Když se v horách usídlil drak, Lorten se ho chtěl zbavit a tak vložil do zbraně svou moc a draka díky jeho magickým schopnostem zabil. Když se o tom dověděl válečník Khur, kouzelníka zabil a vzal mu meč. Po čase, když Khur zemřel, zůstal meč ležet na zemi dokud ho nevzal nějaký obchodník a neprodal ho nějakému dobrodruhovi.

Meč ubírá drakům dvojnásobek životů, co normálním nestvůrám. Nositel meče útočí dvakrát rychleji. Také je šance 5%, že když draka zasáhne, zraní ho za dalších 50 životů. Meč umí třikrát seslat bledé blesky(uz se ale nikdy nedoplni). Ty ale dokáží zranit jen draky, proti ostatním bytostím se projeví jako rudé(i s pravděpodobností minutí). Pokud na nositele drak útočí svým dechem, zraní ho jen za polovinu životů.

 

Drakobijec
Autor: Boro

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 60
Cena: 1200 zl
ÚČ: 8/+4
OZ: 3
Délka (sáhy): 1-2
Druh: těžká/jednoruční

 

Meč vyrobený theurgom Zaarom ako pomsta drakovi, ktorý mu uniesol milú. V boji proti drakovi má OZ 6 a SZ 12. Dračí dych spôsobuje nositeľovi iba polovičné zranenie.

 

Dvoustranná dýka
Autor: Elrond

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2 mn
Cena: 25 zl
ÚČ: 3/+1
Délka (sáhy): 1
Druh: lehká/jednoruční

 

Je to dýka, která má čepele na obou stranách stočené do S-dolní čepel směřuje směrem k loktu a vrchní čepel směřuje k protivníkovi. Tím pádem získávají záštitu ze své dolní čepele. Čepele jsou zevnitř zbroušené tak aby svého nositele nezranily. Vnější ostří je velmi zabroušené, aby mohlo protivníka co nejlépe zranit. Je z Elfí ocele a proto je tak lehká. Byla vyrobena speciálně pro zápasy muž proti muži jen s touto zbraní, při kterém se rozhodovalo, který z nich má pravdu-bylo to v podstatě jako drsný soud. A po dobytí země ve které byla používána byl její vzor rozvezen všude po světě a tak se k ní dostali všichni kováři, kteří ji doporučovali na vyřizování účtů.

 

Dýka "SMRTI"
Autor: Majlss

Použito z:www.drd.cz
Cena: Není k sehnání
ÚČ: viz níže
OZ: -2
Trvání: Stále
Délka (sáhy): 1

dostřel

- malý: 5

(sáhy)

- střední: 9

 

- velký: 13

Základ: Dýka ukovaná hluchým kovářem
Výroba: 14 dní doma
Druh: lehká/jednoruční

 

Vypadá jako obyčejná dýka, jen trochu narůžovělá. Není k dostání, protože si ji každý musí vyrobit sám. Jinak by neměla svou smrtící schopnost. Má jen dvě nevýhody: 1) smí se používat jen od dvacáté úrovně
2) je to pouze vrhací zbraň
Zato má skvělé U.č.:
A-2k10
B-3k10
C-4k10
D-5k10

A teď něco k výrobě : musíš si obstarat 100% tekutý líh, huňáče modrého a stříbrný válec velikostně na stojící dýku. Z lihu a oka huňáče si ve válci vytvoříš roztok a necháš jej 7 dní ve tmě a v chladu uležet. Po 7 dnech do roztoku vložíš dýku ostřím dolů tak, abys nepropíchl oko ( past na obr. 25% + 1o) Necháš zase na tom samém místě 7 dní. Po těchto sedmi dnech je hotovo. Pokud chceš, aby se ti po útoku vrátila zpět do ruky musíš tento "nálev" vypít. Má to však svůj háček- bude ti 2k10+5 dní špatně. Za každý takový den mínus jeden život.

 

Čakram
Autor: Ethan

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 4
Cena: 7 st
ÚČ: 0/+3

dostřel

- malý: 5

(sáhy)

- střední: 10

 

- velký: 15

Jedná se o plochý ocelový kruh s ostře nabroušenou vnější hranou, který se používá v oblasti jihozápadních pralesů. Místní bojovníci nosí čakram umístěný na turbanu jako ozdobu, ale v případě potřeby jej použijí jako vrhací zbraň. Před vrhnutím kruh roztočí na ukazováčku, nebo ho drží mezi palcem a ukazováčkem a mrští na cíl.

 

Čelenka slyšení
Autor: kraag22

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 10
Cena: 13500 zl
Magenergie (magy): 400
Sféra: 9
Trvání: 2,5 roku
Suroviny (zlaté): 250
Základ: platina (10 mn - 100 zl)
Výroba: 14 dní doma

 

Je to tenká platinová čelenka, která je lemována tenkou stříbrnou nitkou. Postava která si čelenku nasadí získá ultrasluch do 25 sáhů.

Dokáže ji vyrobit jen pyrofor na 9 a vyšší úrovni.

 

Čelenka vidění
Autor: kraag22

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 10
Cena: 12550 zl
Magenergie (magy): 360
Sféra: 8
Trvání: 2 roky
Suroviny (zlaté): 200 zl
Základ: platina (10 mn - 100 zl)
Výroba: 6 dní doma

 

Je to tenká platinová čelenka, která je lemována tenkou stříbrnou nitkou. Postava která si čelenku nasadí získá infravidění do 15 sáhů.


 

elfi cepel
Autor: KosTival

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 70
Cena: 85 zl
ÚČ: 6/-1
OZ: +2
Délka (sáhy): 1
Druh: těžká/jednoruční

 

Pridomek elfi nedostala zbran kvuli vyrobe v elfich mistrovskych dilnach, ale kvuli jeho az elfi elganci a take kvuli jeji oblibe v radach elske armady. Po valkach elfu se tyto zbrane prestali vyrabet a dnes se da nalezt ve starych zbojirnach v lesech elfu ci v rukou strarych mrtvol na starych bojistich. Kvuli jeho stoupajici oblibe, ale i nedostatkovosti a unikatnosti se zacina znovu vyrabet avsak je velmi mala pravdepodobnost, ze nani narazite ve vetsine kovarnach po celem znamem svete.

 

Elfí čepele
Autor: Thrain

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 125
Cena: 600 zl
ÚČ: 4/0
OZ: +2
Délka (sáhy): 2
Druh: lehká/obouruční

 

Jedná se o lehkou obouruční zbraň tyčového typu. Na tyči o délce 1,85 sáhů je na každém konci umístěna čepel, boj probíhá tak že se útočí podobně jako při boji s holí,ale čepelemi navíc můžete protivníka nepříjemně zranit. Tato zbraň má hned dvě zvláštnosti - jednak ji mohou používat i kouzelníci, a za druhé se k útočnému číslu nepřipočítává bonus za sílu, ale jen jeho polovina(zaokrouhleno dolu) a navíc ještě polovina bonusu za obratnost(zaokrouhleno nahoru). Jak je vidět je to zbraň určená pro postavy s vysokou obratností, které ale musí být kvůli délce zbraně minimálně velikosti B.

 

 

Elfský spací pytel
Autor: Sip

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 20 mn
Cena: 500 zl nejméně


 

Je to pytel z kožešiny , do kterého , když si vlleze nějaký elf a usne v něm stane se po dobu svého spánku neviditelná.(Působí jen na elfy).
A také jen velice schopný elf ho dokáže vzrobit.

 

Entireleova hůl moci
Autor: Arrxen Alagern

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): Jako normální hůl
Cena: 10000 zl
ÚČ: 5/+2
OZ: +3
Délka (sáhy): 2
Druh: lehká/obouruční

 

Je to artefakt mocného mága Entirelea, hůl dobrodruha, který chodil po světě a pomáhal všem utiskovaným. Tato hůl mu dávala pár neobyčejných schopností.
Jednoho dne vak zemřel a hůl se ztratila neznámo kam.

Hůl má tyto schopnosti:
-Proti zlým nestvůrám a lidem má UČ 5/+5.
-Hůl sama akumuluje magenergii z aury kouzelníka, respektive mu ubírá 10 magů denně až do její maximální hranice, to jest 580 magů. Z těch pak může kouzelník sesílat následující kouzla:
Hypnóza
Davová hypnóza
Rozštěpení osobnosti
Sugesce
Mágův velký mix
Montyho čardáš
- Též všichni kouzelníci, kteří drží tuto hůl, jsou ve všeobecné úctě lidí, jsou váženými a uznávanými. Ve hře to znamená, že dostávají po celou dobu držení hole +4 stupně k charismě, až do maxima 24/+6

 

Foukačka
Autor: Spock

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2
Cena: 5 st
ÚČ: 3/+1

dostřel

- malý: 5

(sáhy)

- střední: 10

 

- velký: 15

Druh: lehká/jednoruční

 

Jedná se o klasičkou foukačku, kterou snadno schováte a není problém ji bez povšimnutí použít i v davu. Využívají ji docela často zloději a není nijak neobvyklé, že šipky jsou napuštěny jedem.

Cena 10 šipek se pohybuje kolem 5 md.

 

Foukačka
Autor: Fistandantilus

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 6
Cena: 3 zl
ÚČ: 3/+1
Délka (sáhy): 20 coulů

 

dostřel

- malý: 3

(sáhy)

- střední: 7

 

- velký: 9



 

Je to malá vyvážená zbraň ze speciálního dřeva (záleží na vás, doporučuje se však bambus), která dokáže během jednoho kola vystřelit malou šipku ...

Na první pohled se zdá velice lehká a je tomu opravdu tak. Šipky do této foukačky jsou tvořeny malými kovovými hroty zhruba 4 až 5 couly velikými zakončenými na svých koncích černými pery neznámého ptáka. Je možnost tyto natřít jedem zvaným kurare (předměty - jedy - u alchymisty - PPZ). K tomuto je vhodné si opatřit váček, toliko kožený, který slouží k přechovávání oněch smrtících šipek.Tato zbraň má řadu výhod mezi jež patří bezesporu její skladnost (do rukávu, boty, za opasek) a také její pohotovost a lehkost.

Účinky této zbraně bývají většinou smrtící a konečné. Právě z těchto důvodů se stala oblíbenou zbraní v rukou zručných zlodějů na začínajících i pokročilejších úrovních. Většinou je pak používána vrahy a siccy.

 

Fustibal
Autor: Ethan

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 200
Cena: 40 zl
ÚČ: 8/+5
OZ: -3
Délka (sáhy): 1

dostřel

- malý: 60

(sáhy)

- střední: 120

 

- velký: 170

Tento velký prak, tvořený prakem připevněným na tyči asi 1 sáh dlouhé, se používá hlavně při ostřelování dobývaných budov bombami a hořícími smolnými koulemi. Při střelbě se musí zapřít o zem, pak teprve lze útočit a to pouze jednou za tři kola.

 

Glok
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2
Cena: 40 zl
ÚČ: 3/-1
OZ: -1
Délka (sáhy): 1
Druh: lehká/jednoruční

 

Glok je malajský dlouhý nůž, tvarem příbuzný mačetě či sekáčku s rovnou čepelí, na konci rozšířenou, s výrazně vydutým ostřím. Neměl prakticky žádnou záštitu a jílec byl kostěný, dřevěný z rohoviny nebo stříbra. Délka se pohybuje v intervalu 20 - 70 coulů.

 

Gřibík
Autor: bigstarchild

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2 mn
Cena: 3 zl.

 

Je malá rostlinka vypadající jako ředkvička
rostoucí blízko mechů. Listy mají zelenou barvu a bobule červenou.
Jedna bobulka vyléčí 1 život. Maximálně je možno sníst 10 + bonus odolnosti bobulí za dva dny. Jinak účinky vedlejší má stejné jako lektvar rudého kříže.

 

Harpé
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 80
Cena: 140 zl
ÚČ: 4/+1
Druh: střední/jednoruční

 

Harpé je starobylý druh řeckého meče srpovitého tvaru. Ostří je jednostraně broušeno na vnitřní straně. Řecký hrdina Perseus jím podřízl krk bohyni Gorgo (Medůsa), jak to názorně ukazuje dochovaný reliéf z archaického období řeckých dějin. Obloukovité ostří bylo v některých případech doplněno i o zahnutý osten vybýhající dovnitř zhruba v polovině délky čepele. Pravděpodobně to dělalo větší neplechu při styku s živou tkání.

 

Heroetův prsten
Autor: Mausik

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 12
Cena: 150 000 ZL
Magenergie (magy): 3500
Sféra: 21
Trvání: neustále
Suroviny (zlaté): -
Základ: -
Výroba: dá se koupit od poustvníka

 

Tento prsten vykoval za temných časů
alchymista Heroet a vložil do něj všechnu svou krutost, sílu a touhu ovládnout vše živé.Tento prsten vypadá jako normální zlatý, má v sobě zasazený rubín, ketrému se říká dračí oko.Říká se, že když si ho někdo nasadí, může se stát neviditelným, zvýší se mu síla a inteligence.Záporná věc je, že tento člověk se stane krutý.

 

Houby štědrosti
Autor: wok

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 5
Cena: 5000 zl
Magenergie (magy): 25

 

Houby se vysuší (1 den), podrtí a špetka se dá do čaje (ČAJE!) - ten kdo vzniklý nápoj vypije rozdá kolemjdoucím a přátelům všechny své peníze. Ale nesmí uspět proti pasti odl+char~8~nic/rozdání . Rostou v dubových lesích.

Najít tuto bylinu je velice težké, i zkušenému bylinkáři se to nemusí podařit.

Na nalezeni této houby si bylinkář hází proti pasti
int+bonus za úroveň~28~našel/nenašel
Když uspěje, tak našel jednu houbu.
Pokud je druid může si k hodu proti pasti přičíst 2, chodec 1, normalní hraničář začátečník 1
jedna nalezena houba vystačí na pulku dávky.

 

Hvězdný smaragdový prach
Autor: Burgr

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 5
Cena: 100 zl

 

Tento zeleně zbarvený smaragdový prach se dá nalézt v křišťálovém flakónku. Přstože se může jevit jako magický předmět, neobsahuje ani jeden mag. Tento prášek je velmi dobře rozpustný v alkoholických nápojích a nikdy se nerozpouští v nápojích otrávených. V nealkoholickém nápoji se rozpouští pomalu. Jakmile se rozpustí, je jím nápoj otráven a po požií je postava zraněna za 1k6 životů za každou dávku prachu, kterou vypila. Flakónek obsahuje deset dávek smaragdového prachu.

 

Ifalar
Autor: Slark

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 10
Cena: 2500
Magenergie (magy): 50
Trvání: 5kol
Suroviny (zlaté): 500
Základ: mramorová koule (průměr asi 5 coulů)
Výroba: 10 dní


 

Jená se o malou mramorovou kuličku s vyrytými runami a symboly, které jsou vylité bílým zlatem. Pokud se Ifalaru kdokoliv dotkne, hazí si proti pasti
Obr~12~pozná/nepozná.
V případě neúspěchu zasáhne postavu kužel světla a Ifalar ho bude sledovat. Vše co si postava bude myslet Ifalar ukáže a to po dobu 20 směn.

 

Irinas zelená
Autor: Norien

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): asi 5
Cena: 10 zl

 

Irinas je asi metr vysoký keř rostoucí na pláních v chladných oblastech. Používají se z něj pouze listy a květy. Listy slouží jako chladivý obklad na popáleniny, odvar z květů se dá použít proti jedu chřestýšů (snižuje nebezpečnost pasti o 2).
Květy se však špatně trhají, protože jsou chráněny silnými ostny a keř se navíc vyskytuje velmi vzácně.

 

Kamenná mince
Autor: Starojda

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2
Cena: 60 zl
Magenergie (magy): 3

 

Kamenná mince není kamenná v pravém slova smyslu. Je to pozůstatek dávné "kamenné říše", kde byla nejdražším platidlem. Je to velká mince (7 coulů v průměru), v jejímž středu je zasazen rudý rubín. Rubín nelze odstranit násilnou cestou, je chráněn magicky. Magy nejdou vydestilovat, je to miniaturní verze astrálního démona.

 

ameny
Autor: Elrond

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2 mn
Cena: 5420

 

Kameny jsou něco jako démoni, akorát je není nutné vyvolávat. Kdo najde nějaký z následujících kamenů může si ho nechat přikovat např. na zbraň, brnění, helmu, štít atd. a ten kámen bude nositeli této zbraně přidávat nějakou tu výhodu… Na jednom předmětu nesmí být více jak jeden kámen.

Obranný kámen
Když tento kámen bude přikován na:
Zbraň- zvýší se obrané číslo o 2
Brnění- zvýší se obrané číslo o 3
Štít- zvýší se obrané číslo o 1
(Neplatí na střelné a vrhací zbraně)

Útočný kámen
Když tento kámen bude přikován na:
Lehkou zbraň- zvýší se útočné číslo o 3
Střední zbraň- zvýší se útočné číslo o 2
Těžkou zbraň- zvýší se útočné číslo o 1
(Neplatí na střelné a vrhací zbraně)


Kámen inteligence
Když tento kámen bude přikován na:
Šperk(prsten, náušnice, atd.)- zvýší se stupeň inteligence o 3
Zbraň- zvýší se stupeň inteligence o 2
Brnění- zvýší se stupeň inteligence o1
Štít- zvýší se stupeň inteligence o1
(Neplatí u střelné a vrhací zbraně)
Kámen přesnosti
Když tento kámen bude přikován na:
Střelnou zbraň- zvýší se síla zbraně o 2



 

Kampilan
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 60
Cena: 160 zl
ÚČ: 3/+1
OZ: 1
Druh: střední/jednoruční

 

Kampilan používali domorodci v Malajsii a na Borneu. Zbraň o délce 40 - 70 coulů mačetovitého vzezření s dřevěným rozeklaným jílcem omotaným drátkem. Na něj se věšely různé vlající předměty jako žíně, provázky s korálky, cůpky a úplety z vlasů zamordovaných nepřátel...

 

Kápě stínů
Autor: Sip

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 10 mn
Cena: 2000-5000zl
OZ: viz níže.

 

Je to lehounká černá kápě používaná těmi nejlepšími z řad zlodějů.Přidává +20% na schování ve stínu.Dále takto oděný zloděj nemůže být napaden ze zálohy , jelikož jakmile je někdo se zlým úmyslem za zády zloděe(do 10 sáhů) plášť začne vrčet.Dále také přidává +5% k tiché chůzi.

 

Karanův amulet
Autor: kraag22

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 15
Cena: 20000 zl
Magenergie (magy): 650
Sféra: 13
Trvání: viz. níže
Suroviny (zlaté): 20
Základ: velký žlutý briliant (cca 400 zl)
Výroba: 2 týdny, doma

 

Kdo si tento amulet pověsí ma krk dostane bonus +2 k síle, +3 k obratnosti, +3 k odolnosti, +1 k inteligenci nebo +3 k charismě. Pyrofor při výrobě určí jakou vlastnost bude zvyšovat a musí také určit kdo bude majitel. Každý další než první, bude mít bonus o jedna menší a to i do záporu. Majitelem se stane ten, kdo nosí amulet na krku déle než týden. Pokud si postava nasadí více amuletů, hodí si za každý šestistěnnou kostkou, ten za který hodí víc platí. Bonusy jsou k vlastnosti, ne k bonusu. Maximálně zvíší na 19, pokud by měl zvýšit více, tak až na 19.

Dokáže vyrobit jen pyrofor od 18. úrovně.

 

Katana
Autor: Sian

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 45
Cena: 50 zl 5 st
ÚČ: 7/+3
Délka (sáhy): 1-2
Druh: střední/jednoruční

 

Katana je obouruční mírně zahnutý meč (asi jako šavle). Pochází z Japonska kde ji používali hlavně samurajové. Vyrábí se ze speciálního železa též z Japonska.

 

Khanda
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 160
Cena: 240 zl
ÚČ: 7/0
Délka (sáhy): 2
Druh: střední/obouruční

 

V Indii je nejtypičtější, meči podobnou zbraní, Khanda. Ostří jednostranné nebo oboustranné, rovné nebo někdy pilovité, čepel přímá, směrem k hrotu se mírně rozšiřující nebo naopak nejužší ve středu své délky, hrot může být ostrý i tupý. Jílec s nakloněným sloupkem opatřen záštitným obloučkem. Hlavice drobnější, u některých exemplářů opatřena trnem či bodcem, 10 - 15 coulů dlohým, sloužící k píchání do překvapených nepřátel, ale i k přidržování druhou rukou (pozn.: jistá parela s jedenapůlkou).

 

Kompletní soška draka Xyliantora
Autor: Sip

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 50 mn
Cena: není


 

Je to asi 40 coulů vysoká a 25 coulů široká soška draka.Drak má otevřenou tlamu temně rudé oči dlouhý ostnatý ocas , silné nohy a blanitá křídla.Šupiny draka jsou velké a celé černé.Tuto sošku kdysi dávno vytvořil alchymista Spok.Této sošce zůstávají všechny schopnosti částí , ze kterých se skládá , vyjma tlamy.Ta ztratí svou schopnost a nabyde novou a to DRAČÍ DECH. Dračí dech 1x za den dosah=50 sáhů , zraní minimálně za 50 životů , jinak je to za tolik , kolik je současný počet životů nositele (samozřejmě pokud má zrovna nad 50 životů).Pokud však nositel chce , aby se mu po 24 hodinách dech opět nabyl , musí sošku položit na 1 hodinu do ohně. Soška má také tu nevýhodu , že pokud je s ní nositel déle jak 1 rok tak každý další rok se mu zhoršuje přesvědčení o 1 stupeň ke zlu až na zákonné zlo.
S magenergií sošky nelze nijak manipulovat. Soška může být zničena pouze tak , že svým dračím dechem sežehne srdce draka Xyliantora , pak se navždy rozpadne a nelze ji už nikdy obnovit.Taktéž draka Xyliantora není možno nijak vzkřísit , pokud mu bude srdce sežehnuto soškou.


 

Kora
Autor: Osina

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 140
Cena: 80 zl
ÚČ: 4/+3
OZ: -1
Délka (sáhy): 1-2
Druh: těžká/jednoruční

 

Kora byl mečem nepálských Ghurků již v 9. století. Mohutná, jednostraně broušená a zakřivená čepel délky kolem 60 coulů, je u hrotu velmi výrazně rozšířena do tvaru jakési lopatky, příčně ještě profilovaná do tvaru "S" nebo různě povykrajovaná. Určitě vemlmi pádná a účinná při zásahu, ale asi o něco hůř ovladatelná, díky vyvážení k hrotu.

 

Koruna královny Maaw
Autor: Burgr

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 2
Cena: 5000 zl

 

Jedná se o malou korunku z ryzího stříbra, posázenou broušenými diamanty. Každý její nositel se okamžitě po nasazení dostává pod vládu ducha královny Maaw. Jeho přesvědčení se během hodiny nošení zlepší o jeden stupeň a pokud dotyčný korunku nesundá déle než jeden týden, vliv královniny moci se stane tak silným, že bude pro něj stále těžší ji sundat. Hráči oznam pouze to, že se mu změnilo přesvědčení, ale nebude vědět, že za to může korunka královny Maaw.

UPOZORNĚNÍ: Cena, která byla uvedena je pouze prodejní cena neznalému klenotníkovi. Jelikož se jedná o neznámý předmět, za více ji není možno prodat.

 

Kosa
Autor: wok

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 40
Cena: 5 st
ÚČ: 3/+2
OZ: -1
Druh: lehká/obouruční

 

Obyčejná zemědělská kosa.

 

Kosa bojová
Autor: Ethan

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 100
Cena: 1 zl
ÚČ: 7/+3
OZ: -2
Délka (sáhy): 2
Druh: střední/obouruční

 

Je to dřevcová zbraň na dlouhém ratišti, která vznikne nasazením obyčejné zemědělské kosy nastojato na ratišti. Bojové kosy jsou oblíbené zejména v řadách bouřících se sedláků.

 

Kosa zvana Chladna zar
Autor: KosTival

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 95
Cena: 3500
ÚČ: 5/+4 +zvl.
OZ: +2
Druh: střední/obouruční

 

Tato kosa byla vyrobena za mrazivych noci mistrem kovarem Gulkuoipem. Do cepele zbrane vyryl runy stareho jazyka mistru kovaru. Pokud by byly nahlas precteny, cepel kosi se zmeni cirou energii mrazu (polohmotna bledemodra zar). Pred zmenou pokryva cepel kosy lehka jinovatka. Voda pri styku s kosou okamzite mrzne- nemozne bojovat ve vode. Veskere ukony s touto kosou jsou limitovany prave chladem vychazejicim z kosy.
Zvlasni utok- Pred zmenou 3-4 dodatecne zraneni chladem a po zmene 5-10.

 

Kostěná skříňka
Autor: Burgr

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 10
Cena: 80 zl
Magenergie (magy): 20

 

Tato skříňka byla kdysi vyrobena na zakázku krásné královny Elawary, která chtěla každý den nosit jiný šperk. Pokud se do ní večer vloží klenot, ráno (po osmi hodinách) je v ní nalezen nějaký úplně jiný, který má však maximálně 1,2x vyšší nebo nižší cenu než původní.

 

Kouzelné vajíčko
Autor: Sheedee

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 5
Cena: viz. popis
Magenergie (magy): viz. popis
Sféra: 3
Trvání: neomezeně
Suroviny (zlaté): Cena oděvu*5
Základ: Slepičí vejce
Výroba: 2 hodiny

 

Jedná se o normální vajíčko, které je speciálními magickými procesy zatvrzeno tak, že se při pádu nerozbije.
Jeho horní část je odříznuta a znovu připevněna malým pantem tak, aby se dala odklápět. Záklapka se dá zajistit.

Při otevření vajíčka z něj vyletí oděv v něm uložený a navlékne se během tří kol na postavu, která vejce optevřela, zároveň se oděv na této postavě uloží do vajíčka, dokud není znovu otevřeno, pak se znovu vymění.

Pokud už postava je oděna v oděvu z jiného vajíčka, vrátí se její oděv do původního vajíčka a oděv v původním vajíčku se přenese do nového vejce...

Do vajíček je možno ukládat i brnění do šupinové zbroje včetně.

K oděvu ukládanému do vejce se řadí i boty, klobouk a připadné příslušenství, jako hodinky přišité ke klopě, ne však zbraně, či jakékoliv magické předměty.
Oděv ve vajíčku je nemagický a může být poškozen, pokud je však do vajíčka vloženo tolik magů, kolik by stála oprava či vičištění ve zlatých, je oděv znovu opraven a vyčištěn.

Tyto magy vkládá alchymista přímo ze své truhly, žádné jiné magy nemohou být použity, jen alchymistovi.
Tuto schopnost může použít pouze alchymista, který vajíčko vyrobil, nebo u jeho výroby byl.

Potřebná magenergie je cena oděvu ve zlatých*3. Cena se rovná destinásobku ceny oděvu.

Tento předmět může vyrobit pouze pyrofor.

 

Krvelačná dýka
Autor: Spock

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 20
Cena: 200 zl
ÚČ: 3/0 + zvl.
OZ: -2 (rozevřená 0)
Délka (sáhy): 1
Druh: lehká/jednoruční

 

Jedná se o speciální, dobře ostřenou a trochu větší dýku. Výskyt je velmi řídký, těžko se vyrábí a není tudíž snadno k dostání, což se podepsalo i na ceně. Je oblíbená u mistrů vrahů a zlodějů.

Zvláštní útok: rozevření. Jakmile je jí proveden úspěšný zásah, je možné ji v ráně rozevřít (ubírá dalších 1k6+2 životů). Je to tudíž ideální zbraň na útok ze zálohy, nebo na smrtící úder.

 

Krýl
Autor: Arnet Krý

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 60
Cena: neprodává se
Magenergie (magy): -
ÚČ: +7
OZ: +2
Sféra: -
Trvání: -
Délka (sáhy): 1,5
Suroviny (zlaté): -

dostřel

- malý: -

(sáhy)

- střední: -

 

- velký: -

Základ: -
Výroba: -
Druh: střední/obouruční

 

Oboustranná odlehčená sekera, užívaná hlavně proti skřetům a zvířatům, kteří se téhle strašné zbraně děsí. U jílce má kotoučovité zakončení a nahoře bodec s oboustrannou sekyrou. Dokáží ji používat jen bytosti velikosti B s obratností +3 a více.

 

 

Krystal nosič
Autor: Nefrit Firebat

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 250
Cena: 3500 zl
Magenergie (magy): 2052
Sféra: 20
Trvání: 2 roky
Suroviny (zlaté): 215
Základ: horský křišťál
Výroba: 1 týden / doma

 

Tento napohled obyčejný krystal má schopnost udržet ve vzduch libovolný předmět o hmotnosti až 20.000 mincí, je také schopen se s ním pohybovat maximální rychlostí 10 sáhů / kolo a má manévrovací schopnost 2.

K nadnášení jednoho předmětu je možné použít i více těchto krystalů, pak se nosnosti a rychlosti sčítají (např. 10 krystalů = 200.000 mincí a 100 sáhů / kolo).
Pokud je použito více krystalů, je možné určit jednoho, který bude ostatní "řídit". Je ale potřeba to přikázat nejen jemu, ale také oznámit ostatním, kteří se na nesení podílejí. Navíc se tento "řídící" krystal nepodílí na nosnosti ani rychlosti skupiny.
Krystaly se v případě tohoto spojení snaží udržovat stálou vzájemnou polohu (tvoří "kompaktní těleso").

Démon v krystalu poslouchá toho, kdo mu řekne heslo, zadané alchymistou při výrobě (pokud byl předmět vyroben bez hesla, poslouchá kohokoliv...). Ovládat jej je možné jak slovními pokyny, tak telepaticky (automatický úspěch pro prvního, kdo řekne správné heslo, další si pro převzetí kontroly musí hodit proti pasti Int + Roz ~ 15 ~ 0 ). Ovládání je možné předat jiné osobě příkazem démonovi.

Krystal může také obsahovat až 200 magů, které může použít na sesílání těchto kouzel (jen na příkaz toho, kdo jej ovládá):
- Hyperprostor
- Hyperprostor II
- Leť
- Levitace
- Plošný hyperprostor
- Portál
- Pírko
- Magický štít
- Neviditelnost
Dobíjení se provádí dotykem. (dobíjí se alchymistickou magenergií, v nevýhodném poměru 5:1)

 

Krystal nosič magenergie
Autor: Nefrit Firebat

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): různá
Cena: 3000 zl 5 st
Magenergie (magy): 25
Trvání: do vyčerpání magenergie
Suroviny (zlaté): 500
Základ: libovolný křišťál
Výroba: 6 směn/doma

 

Jde o magicky upravený křišťál, který je schopen pojmout magenergii a podle potřeby ji vydávat. Může obsahovat buď kouzelnickou, nebo alchymistickou magenergii, ale ne oba druhy současně.
Vybírání i vkládání magenergie se provádí buď dotykem (kouzelník) nebo lučbou (alchymista).
Maximální množství závisí na váze krystalu (10 magů / minci váhy).
Magenergie se vkládá v nevýhodném poměru 5:1.

 

Kutti
Autor: Ethan

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 30
Cena: 25 zl
ÚČ: 3/+1
OZ: 1
Druh: střední/jednoruční

 

Kutti pochází z jihozápadních pralesů, kde ji domorodci používají místo mečů. Těžká, široká jednobřitá čepel připevněná na rovné rukojeti dlouhé asi 50 coulů se stala smrtelnou již pro nejednoho neopatrného dobrodruha.

V rukojeti je navíc ukryta malá dýka (ÚČ: 1/+1, OČ: 0). Boj malou dýkou a kutti zároveň - střední/obouruční, ÚČ: 5/+1, OČ: 2.

 

Květ zlatého kapradí
Autor: Nefrit Firebat

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 1
Cena: různá (obrovská)

 

Jde o velice vzácný úkaz (už kvůli sporadickému výskytu zlatého kapradí).
Tento kvítek vykvete jen jednou za dobu existence rostliny, a to přesně o prvním úplňku poté, kdy se kapraď poprvé vysemení.
Má zvláštní vlastnosti:
-nošen na krku v pytlíku z hedvábí, způsobuje majitelovu neviditelnost a tento také nemůže být vystopován skrze astrální sféry;
-majitel nemůže být okraden (zloději o něj nejeví zájem), ať už nosí pytlík kdekoli jinde (pak ale není neviditelný);
-použit na jakékoli zranění, okamžitě je úplně vyléčí, pak se ale rozpadne v prach;
-majitel nemůže být otráven.

Tento kvítek kvete jen od půlnoci a pak hodinu, poté uvadá. Při sběru (ani později) se jej nesmí dotknout cokoli jiného, než hedvábí, jinak se okamžitě rozpadá.

 

Křídla sošky draka Xyliantora
Autor: Sip

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 10 mn
Cena: není


 

Jsou to křídla draka , jedno je velké asi jako dvě áčtyřkové čtvrtky vedle sebe.Tuto část mají ve svém opatrovnictví členové řádu Světla. Křídla mají tu vlastnost , že jsou spolu propojena.Svému vlastníkovi mohou 1 za den propůjčit na 2 hodiny kouzlo let s tou výjimkou , že se na let nemusí soustředit , tzn. , že se může zúčastnit např. leteckého souboje.Rychlost letu je 20 sáhů za kolo.

 

Lano s kotvičkou
Autor: Drekorian

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 5
Cena: 6 zl 2 st

 

Lanko s kotvičkou je vhodné při přelézání zdí, případné rychlé vyzdvižení ve vzduchu. Zloděj si hodí na past Obr ~ 8(10) ~ vyzdvižení/nevyzdvižení. Pokud uspěje i proti 10, zloděj je neslyšen, pokud se nejbližší hlídka nenachází blíže než 10 sáhů.

 

Léčitelův prsten
Autor: GouRanGa

Použito z:www.drd.cz
Váha (mince): 5
Cena: 12500 zl
Magenergie (magy): 350
Sféra: 6
Trvání: 4 roky
Suroviny (zlaté): 300
Základ: prsten z červeného zlata, rubín 0,3 mn
Výroba: 2 týdny; v klášteru

 

Tento prsten je z výjmečně krásného ale také výjmečně těžkého materiálu - červeného zlata, které vypadá jako jemně načervenalá platina (1 mn stojí 50 zl). V rubínu se denně koncentruje 12 magů, s pomocí kterých může držitel prstenu seslat níže uvedená kouzla + 1 speciál.

Kouzla:
Neutralizuj jed - 7 magů
Uzdrav lehká zranění - 5 magů

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode